woensdag 31 januari 2007

Mooie lentedag.

Vandaag was de eerste mooie lentedag. Vind ik. Ik heb mijn was buiten aan de molen laten drogen en de jongens hebben buiten gespeeld. Jurre is op ontdekking gegaan in de tuin. Hij stapt een beetje als je in de buurt bent, maar hij kruipt nog altijd als je er niet bij bent en als je hem niet dwingt om te stappen. En dus heeft hij de tuin onderzocht vanop zijn knieën. Aan het huis staat hij dan wel recht en speelt hij al staan en stapt hij rond het huisje terwijl hij zich recht houdt aan het huisje. En hij heeft een tiental keer een stap of vier, vijf los gezet vandaag. Telkens een beetje vaker. Hij wil ook echt wel stappen. Als we naar school stappen wil hij tussen Willem en Wout stappen of tussen mama en Wout. En hij maakt het duidelijk!
En we hebben een valentijnsmobiel gemaakt. De jongens hebben gekleurd, mama heeft geknipt en touwtjes door gestoken. Maar het is wel een leuk resultaat, vind ik.
Morgen wordt het een volledig andere dag. De jongens zorgen dat je je gedachten verzet en met andere dingen bezig bent. Maar deze avond vroeg ik aan Wim een pulletje. Oma Wervik zei dat tegen een blikje. En hij zei meteen dat hij er ook al aan gedacht had.


Geen opmerkingen: