maandag 22 januari 2007

Willem.

Onze Willem maakt het ons weer moeilijk. Hij verveelt zich. Dit is de derde keer dat we door zo'n periode gaan. Hij heeft gehad toen hij net geen 2,5 jaar oud was en zijn vriendjes uit de crèche naar school mochten en hij niet. Hij had het vorig jaar in het eerste kleutertje. En nu dus weer. Ik heb er naar gevraagd bij zijn juf en zij zegt ook dat hij nieuwe uitdagingen nodig heeft en dat ik hem nieuwe uitdagingen moet geven thuis. Ook op school doen ze hun best. Ze hebben een nieuwe autobaan die moeilijker is en nieuw en dat maakt het nu weer wat beter. Zijn tekening delen ze op in vakjes, hij moet ze dan stuk knippen en zijn puzzel maken, ze leggen puzzels met meer stukjes uit, ... En in zijn klas zit hij natuurlijk niet alleen. Hij vindt er altijd wel iemand om mee te spelen. Hier thuis wil Wout niet steeds mee spelen. En hij is niet alleen die soms een nieuwe uitdaging nodig heeft. Juf zei dat ik zijn playmobil binnen handbereik moet zetten, want dat maakt het dubbel zo moeilijk. Hij speelt heel goed en mooi met playmobil, maar Wout doet dat minder precies en Jurre mag er van mij nog niet mee spelen. En hoe combineer je dat hier in huis? Ze hebben een vrij grote helft van de living voor hen, maar de playmobil mag daar van mij niet staan omdat Jurre daar toch ook moet kunnen spelen. Ik heb nu mijn waskot aan Willem gegeven. Hij weet het wel nog niet, maar zijn playmobil staat hier nu achteraan in mijn waskot. Er zit veel glas in dat kamertje, maar het is wel een klein kamertje. Mijn strijk heb ik er uit gehaald, maar mijn wasmachine kan ik er niet uithalen natuurlijk. Ik hoop dat hij het leuk vind. En ik heb gezorgd voor een telraam en een blad met rekensommen. Hopelijk vindt hij dat leuk. We zullen zien wat hij straks om vier uur zal zeggen. Iemand die tips heeft, laat maar komen. Maar alstublieft wel niet allemaal dingen waar ik echt continu bij moet zitten, want dat lukt me echt niet met drie jongens in huis.

1 opmerking:

joni zei

Eerst de woonkamer als speelruimte, dan het washok. Wat volgt...
Willem geen speelkameraadjes?
Tip: Sofie als onthaalmoeder.