maandag 12 maart 2007

Met de fiets naar school.

Het was al niet meer de eerste keer dit jaar, maar toch wel de eerste keer onder tijdsdruk!
Normaal probeer ik het zo te regelen dat we om vier uur met de fiets naar huis kunnen komen. Ik fiets het in een kleine tien minuten, maar als een van de grote jongens zelf fietst ben ik al gauw een half uur onder weg. Maar deze ochtend bleek papa weg met mijn sleutels en dus moesten we met de fiets naar school. Er was geen tijd meer om uit te zoeken hoe de fietskar aan mijn fiets kan en om die uit te halen en dus Wout op Willems fiets naar school laten rijden (Wout zijn achterwiel komt niet meer aan de grond sinds papa de zijwieltjes er terug heeft moeten aan zetten), Willem op het aanhangfietsje (hij durft niet goed los te fietsen) en Jurre op mijn fietsstoeltje vooraan. In een twintigtal minuten stonden we op school, maar dat is dus echt stressen en dan kan ik niet langs de Leie gaan fietsen, met toeterende auto's tot gevolg omdat ik ze niet laat inhalen. Wout is immers te klein om ingehaald te worden in een straat waar maar een auto door kan en waar ze eigenlijk nooit een fietser mogen inhalen (wat ze dus wel altijd doen; zelfs met mijn fietskar er aan halen ze mij in!).

Maar nu ga ik dus de fietskar uithalen zodat het deze middag iets sneller gaat en we nog tijd over hebben om iets te eten!

Geen opmerkingen: