zaterdag 14 april 2007

Dwars door Wervik.

De jongens hebben vandaag meegedaan aan een loopwedstrijd. Tot en met zes jaar moesten ze samen lopen over een afstand van 200 m. Vorig jaar was het echt slecht weer, maar viel de wedstrijd mee. Dit jaar was het schitterend weer, maar vond ik de wedstrijd niet eerlijk en ook niet aangenaam verlopen. De kinderen die mooi achter de startlijn stonden te wachten (die van mij stonden toen op de tweede rij) werden gewoon compleet gepasseerd. De laatkomers gingen er steeds maar voor staan en er werd uiteindelijk twee meer voor de startlijn gestart zodat de kinderen die mooi achter de lijn stonden op de zesde of zevende lijn kwamen te staan. Eerlijk vind ik dat dus absoluut niet.
Bovendien waren er door het mooie weer heel veel lopertjes en dat heeft dus voor enorm veel valpartijen gezorgd. Het leeftijdsverschil is ook veel te groot (eentje van twee staat dan voor eentje van vijf, maar die van vijf wil veel sneller vertrekken en loopt dat van twee gewoon om natuurlijk). Bovendien moesten ze dus op straat lopen en liggen er twee verkeersdrempels op het parcours.
Wout heeft zich overal tussen gewrongen, maar Willem is dus in een valpartij terecht gekomen met vier andere kinderen. Gewoon een stapeltje kinderen dus. En dat vrij kort na vertrek. De hele afstand stond vol huilende kinderen met kapotte knieën, ellebogen en kinnen. Het Rode Kruis zal werk gehad hebben. Een vriendje van Wout is op een verkeersdrempel gestruikeld en is gewoon terug gewandeld al wenen naar zijn papa waardoor hij niet bij de eerste tien was.
Op de hoeveelste plaats mijn jongens geëindigd zijn weet ik niet. Niet bij de eerste in ieder geval. Wout is op het einde wat ter plaatse blijven trappelen zodat Willem (die al wenen verder liep bij mij) en ik samen met hem over de streep konden lopen.
De tranen waren echter wel snel gedroogd toen ze een medaille kregen en een grote zak chips. Ze kregen ook elk een appel, maar die hebben ze zonder morren aan Jurre gegeven. De zak chips daarentegen...

Geen opmerkingen: