vrijdag 13 juli 2007

Uitstapje naar de Gavers.



We zijn dus naar de Gavers geweest. Mama vond dat de jongens nu echt wel genoeg binnen gezeten hadden en veel te veel tv keken. Dus heeft mama winterjassen uit de kast gehaald (ook al moest ze toegeven dat het eigenlijk niet koud was) en zijn we er op uit getrokken. De jongens hebben 5 km gestapt tussen het spelen door. Zonder veel te morren. Mama heeft hen gezegd dat ze beter kunnen wandelen dan hun papa :.)

Normaal gaan we steeds naar hetzelfde stukje van de Gavers, maar op aangeven van Rika zijn we eens verder gewandeld. En we hebben nog een hele andere speeltuin ontdekt. Met een soort burcht. Ze was wel te nat om er goed op te kunnen spelen en te moeilijk voor Jurre, maar we gaan zeker eens terug met mooier weer om ze helemaal uit te proberen!

Dit is dus iets nieuws voor mijn jongens, maar ze durfden het allebei zonder problemen. Ze vonden het zelfs super als ze een extra duwtje kregen en dus een stuk sneller gingen. Toen ik klein was (maar dus wel groter dan de jongens nu) nam ik een aanloop voor ik er op sprong en ik probeerde altijd tegen de paal omhoog te vliegen, maar dat hadden de jongens nog niet door. Komt wel....


En dit is meer Jurre zijn ding: dieren. Toen we in een observatiehut de vogels op het water stonden te bekijken, riep hij bij elk diertje dat hij zag. En dat waren er dus heel wat. Hij vindt dieren nog super. Hij heeft er ook nog geen schrik van. Wout was ook zo op die leeftijd, maar dat is ondertussen al veranderd. Ik ben benieuwd of het bij Jurre blijft.

Geen opmerkingen: