vrijdag 24 augustus 2007

Voetbalkleren.


Blijkbaar heeft Willem met zijn voetbalkleren toch een indruk gemaakt op onze Jurre. Ik heb de slechte gewoonte van stapeltjes vuile kleren te sorteren in de gang naar ons waskot. Ik wil een wasmand met verschillende compartimenten zodat de kinderen zelf hun kleren kunnen leren sorteren, maar heb er ofwel geen plaats voor of de mand die ik vind staat mij niet aan. Het mag immers geen stoffen waszak zijn of zo. Nu ja, ik heb dus de slechte gewoonte van kleurenstapels te maken in onze gang naar het waskot en deze morgen was Jurre mij gevolgd en vond hij Willems voetbalkleren op de stapel. Hij nam onmiddellijk het truitje en ik heb zeker 50 keer gezegd dat het vuil was en dat hij het terug moest leggen, maar er was geen praten aan. Hij bleef maar zeggen Willem en ja. Uiteindelijk vroeg ik hem of hij het eens wou aan doen. Toen kreeg ik een heel enthousiaste ja te horen, dus snel het truitje eens aan. Ik wou hem optillen om hem zichzelf te laten bekijken in de spiegel, maar dat was niet. Hij liep onmiddellijk de badkamer uit, terug naar de gang en keerde daarna onmiddellijk terug... met de short! Moet die ook aan? Ja! En dan mocht de spiegel wel. En toen mama vroeg of ze een foto mocht nemen ging hij mooi recht staan en moest hij ook meteen zijn foto zien op het fototoestel! Vreemd dat zo'n klein ventje zijn grote broer zo kan verafgoden. Want toen Willem opstond, is hij voor de deur waar Willem uit zou komen gaan staan en toen Willem hem zag is hij op zijn borst beginnen tikken om te tonen wat hij aan had!

1 opmerking:

ki & co zei

Wat een stoere jongen!
Het is toch wel duidelijk dat een derde kindje absoluut mee wil met de broers en zussen he. Hier is er heel veel protest van Giel, want hij moet doen wat Lena en Wout doen en het is zo moeilijk om uit te leggen dat hij voor sommige dingen echt te klein is!