maandag 1 oktober 2007

Ziek.

Ja, mijnen Jurre. Ik hoop dat hij morgen een ander ventje is dan deze avond...
Hij eet al een dag of drie absoluut niet goed, maar ik dacht dat hij een hoektand aan het krijgen was. Hij wil wel zijn melk, dus zolang hij veel melk drinkt...

Deze namiddag zijn we in de gietende regen naar het bos getrokken omdat mijnen Willem van zijn juf echt een hele lijst had mee gekregen van dingen die hij moest mee hebben: een spin in een bokaal, een hele boel herfstbladeren, verschillende herfstvruchten. En die heb ik niet in de tuin. Een vrij korte wandeling, maar je bent natuurlijk wel kletsnat in dit weer...

Hier thuis was Jurre wat krieperig, maar hij had natuurlijk weer veel te weinig geslapen, dus vond ik dat niet zo uitzonderlijk. Hij is dan in slaap gevallen in de zetel, nog steeds niets raar.

Maar hij is wakker geworden al blaffen. Als hij morgen nog zo klinkt, dan ga ik naar de dokter. Het klinkt als valse kroep. Ik heb hem ingesmeerd met vicks, een tapke gestoken en zijn poep vol zalf gesmeerd (als mijn kleine jongen ziek is, ligt zijn poep meteen helemaal open). En hij wou naar bed. Hij heeft niet gegeten en is met een fles naar zijn bed vertrokken. Hopelijk heeft hij een goede nacht en is het morgen al heel wat beter...

Geen opmerkingen: