woensdag 7 november 2007

Nog negen weken.

Vandaag nog negen weken te gaan. We zijn dus 31 weken ver. En ja, mijn buik begint serieus in de weg te zitten....

Deze ochtend naar de vroedvrouw geweest en baby doet het goed. Wel wat gezakt, maar nog niet ingedaald in het bekken, dus dat is wel goed.

Met mama ook alles goed.

Maar de vroedvrouw heeft een bijscholing gehad over bekkeninstabiliteit en ze zijn internationaal tot de vaststelling gekomen dat je dat nooit meer kwijt geraakt eens je dat hebt gehad. Dat je nooit meer kan sporten nadien. Alleen zwemmen en fietsen worden nog haalbaar geacht. Volleyballen zal ik dus voor altijd kunnen vergeten. Want door die bekkeninstabiliteit tijdens de zwangerschap ben je nadien heel gevoelig voor lage rugpijn (en dat is inderdaad de reden dat ik niet kon volleyballen na Jurre). Zelfs lopen en dergelijke worden heel sterk afgeraden. Volgens de vroedvrouw komen heel veel gevallen van bekkeninstabiliteit aan het licht via Start to Run programma's. Vrouwen die niet sporten en het dan wel doen door te lopen ondervinden daar heel vaak problemen bij en dat heeft te maken met een vorm van bekkeninstabiliteit tijdens het zwangerschap.

Nu ja, ik ben vast van plan om het tegendeel te bewijzen. Ik wil gaan lopen met mijn voetballer en mijn volleyballer. Ik bouw het wel rustig op en ga niet overdrijven. Maar ik wil niet dat Willem en Wout mijn over een jaar of vijf al los kunnen fietsen of lopen!

Ik weet niet wat Wim zal zeggen als hij het verneemt, maar ik moet zeggen dat ik al enkele keren serieus heb moeten slikken. Maar zoals ik eerder schreeft: ik ga ervoor om ze ongelijk te geven. Ik MOET gewoon weer kunnen sporten en fysiek in orde geraken. Iets anders wil en kan ik niet horen. Punt.

1 opmerking:

mamavan2kapoenen zei

Das gesproken si!!! Wij duimen met je mee!Nog 9weken...mensen wat gaat de tijd vlug...geniet er nog maar van...je kent het vervolg wel op mijn zin hé:-)