maandag 11 februari 2008

Wat een maandag!

Deze ochtend weer vier jongens moeten gekleed krijgen tegen kwart na acht, want om half negen moeten we op school zijn. Na een vakantie vind ik dat altijd weer heel spannend en stressvol (al klinkt dat voor werkende mama's waarschijnlijk heel vreemd in de oren). Toen Wim vertrok was er geen enkele jongen wakker, dus ik moest ze alle vier alleen aankleden en laten eten. Het is gelukt, dus ik kan niet klagen. Willem is vertrokken met zijn zak lege medicijnverpakkingen, want hij leert over ziek zijn; Wout is vertrokken met zijn babyfoto's en zijn geboortekaartje, want hij leert over baby's.

Meteen naar school doorgereden naar de vroedvrouw. Zij weet niet waarom Jelle zo'n onverklaarbare huilbuien heeft en waarom hij overgeeft. Hij doet het goed. Hij is naar een curve hoger aan het opschuiven (75) en weegt nu 4720 g voor borstvoeding en meet 56 cm. Hij kijkt, lacht, volgt.

Van daar dan in volle vaart naar de chiropractor. Dat is iets meer dan een half uur rijden en eigenlijk moest Jelle eten. Snel nog een brood gehaald en dan te vroeg in de wachtzaal van de chiropractor gaan zitten zodat Jelle rustig kon drinken en binnen is toch nog net iets aangenamer dan in de auto. Ook voor Jurre. En ook de chiropractor weet niet goed waarom hij overgeeft en zo weent bij momenten.

Van daar meteen weer naar school en eigenlijk had ik al niet meer zo veel overschot om de jongens op te halen.

Met de jongens naar huis, ze laten eten en dan snel opruimen, want er kwam deze namiddag babybezoek. Ondertussen kwamen de dakwerkers aan ( we krijgen gevelbekleding aan de zijkant en dakpannen!) en was ons veegwerk voor niets. Nu ja, mijn tantes die op bezoek kwamen verstonden het wel.

En dan wou ik dus de beloofde foto's doormailen naar iedereen en wat foto's op de blog zetten terwijl ik wat zou strijken, maar blijkbaar heeft papa zich toch ergens vergist met onze limiet van telenet, want het lukt niet om de foto's te versturen en bij beter kijken merk ik op dat we nog steeds in het rood staan en we dus nog niet terug op nul staan...

Geen opmerkingen: