donderdag 10 april 2008

Zwemles.

Willem en Wout zijn begonnen met zwemlessen. Ik had een poging ondernomen, maar ze wilden het niet serieus nemen en dus verloor ik er de moed door. Maar gisteren hadden ze dus hun eerste les en blijkbaar hadden ze toch ongeveer alles onthouden wat ik hen gezegd had. Alles wat de juf hen vroeg deden ze onmiddellijk, dus het deeltje watergewenning was super kort. Toen wou de juf eens tonen hoe de benen gingen en Wout antwoordde onmiddellijk: kikkertje - open - toe. Ze konden het ook beiden tonen en toen de juf zei dat ze hun tenen moest optrekken, zeiden ze dat hun mama dat ook zei... Ze kunnen de beenbeweging dus al en met de drijfhulpmiddelen gaan ze dus ook al vooruit met hun beenbeweging. De armbeweging ging minder vlot, maar daar was ik dus niet meer aan begonnen omdat ik ondertussen de moed verloren was. De juf dacht dat mijnen Wout te klein zou zijn, maar hij heeft gisteren bewezen dat hij zijn mannetje staat naast zijn broer en de juf heeft haar mening moeten herzien. Ze zullen dus samen blijven zwemles volgen en we zien wel wie eerst echt zwemt.

En Jurre? Die dreef rond op zijn bandjes en nam zijn voeten vast en zei: open - toe. Hij wil het dus ook al kunnen. Maar hij is net iets te klein. Hij wil wel al alleen zwemmen en op het kleine glijbaantje kruipen. En hij wacht op zijn papa om op de grote glijbaan te mogen.

En mama? Die blijft het een hele onderneming vinden om met vier kinderen naar het zwembad te trekken, maar het lukt. Willem en Wout trekken vrij goed hun plan en van Jelle ben ik al wel wat geween gewoon ondertussen. Jelle is wel nog niet mee geweest in het water. Dat wil ik eerst uitproberen met de papa ook mee. Maar hoe we die papa in het water zullen krijgen... Nu ja, hij kan niet anders, want ik heb hem gisteren een abonnement gekocht!

3 opmerkingen:

mamavan2kapoenen zei

fantastisch zeg ik doe da nog ni alleen met 2 kids?!

Zeg vraagje waar is het blogje van je zusje naar toe???Ging daar af en toe wel eens lezen hoe het met je metekindje ging?maar kan er ni meer op!Spijtig.....

Familie-Schildermans-Verbeke zei

Super! Klinkt supertof! Ik verlang al om dat te doen met mijn 2 prutskes... maar baby zal wel eerst zijn prikjes gehad moeten hebben... .
Mama van 2 kapoenen, sorry maar ik heb de blog van het net gehaald. Ik hoop dat Sofie u af en toe op de hoogte houdt (vind het zelf ook jammer.

mamavan2kapoenen zei

@mama van raya oh super spijtig!!!!
Ik las graag jullie blogverhaaltjes
mss ooit nog eens:-)