zaterdag 21 juni 2008

En nog een kamer...

Mama, papa en Jelle sliepen nog steeds beneden. 's Avonds werd het zetelbed verschoven, open geplooid en opgemaakt. En 's morgens werd alles weer zo goed en kwaad mogelijk opgeruimd (maar waar blijf je steeds met donsdekens, he). Vandaag hebben we werk gemaakt van het opruimen van Jurre zijn oude kamer. Het bed van mama en papa was al gemaakt, maar het lag vol. Dus mama's kleren in een andere kast, papa's kleren in de kast waar mama's kleren lagen, Wouts kleren uit Willems kamer naar de kast van de overloop waar papa's kleren zaten, Jelle zijn kleren aangevuld met het volgende maatje (hij zit nu aan 68, maar ik heb de 74 er reeds bij gelegd in zijn kast), speelgoed gesorteerd en in de speelkamer in de juiste bakken gestoken... En dan uiteraard ons bed opgemaakt en de kamer anders geschikt zodat Jelle vlak naast me ligt om te slapen. Jelle moet nu nog zijn eigen kamer krijgen, maar dat zie ik nu nog niet zo goed zitten. Hij drinkt nog twee of drie keer per nacht en ik heb echt geen zin om in een andere kamer op een stoel eten te zitten geven. Borstvoeding geef ik nog het liefst in mijn eigen warme bed. Dat is ook voor Jelle het warmst. Vanavond gaan we dus voor het eerst in dik vijf maanden weer in een eigen kamer slapen.... Af is ze niet (geen papier, kasten onafgewerkt), maar het is toch weer ons kamer.

Geen opmerkingen: