vrijdag 13 juni 2008

Mama's haar.



Mijn haar is dus al jaren hetzelfde. Wim zegt eigenlijk dat mijn haar al dertig jaar hetzelfde is. En hij heeft wel een punt. Maar ik heb er de tijd niet voor om er echt iets aan te doen. Vind ik. Wim zegt dan dat ik er maar tijd voor moet maken.

Lynn volgt kapperschool in avondonderwijs naast haar fulltime job en zij had deze week een 'slachtoffer' nodig voor haar examen. Toen ik de vraag kreeg, slikte ik even, maar waarom niet. Stel nu dat het niet helemaal mijn ding was, dan kon ik het nog altijd wat korter laten knippen en weer laten groeien. Want ik maak eigenlijk toch elke dag gewoon een staart (en een heel uitzonderlijke keer een vlecht).

Gisterenavond toch ergens wel een beetje met een bang hartje vertrokken, maar ik had uitgemaakt dat ze mocht doen wat ze wou en dat ik dan wel zou zien wat het resultaat was vooraleer ik me zorgen maakte. En ik moet zeggen dat ik mij eerder wat zorgen maakte over het contact dan over mijn haar. Want Lynn is mijn kleine nichtje waar ik vroeger heel veel mee gespeeld heb (ook van kappertje!), maar waarmee ik de laatste tijd toch heel wat minder contact heb.

En ik moet zeggen...ik heb genoten. Genoten van het kappergebeuren op zich. Mijn haar had al jaren geen haardroger meer gezien. Een knipbeurt was ook al jaren geleden. Het stil zitten was voor mij een openbaring. En het feit dat er dan nog iets gebeurde waardoor ik er beter uit zou zien was al helemaal super. Genoten van het gesprek met Lynn en Kim (Lynn haar zus haar haar werd ook gekapt). Ik hoor zo vaak dat ik meer tijd moet maken voor mezelf en ik denk altijd dat ik dat niet nodig heb en dat ik daar de tijd niet voor heb. Maar ik moet nu ook toegeven dat ik er wel erg van genoten heb en dat Wim het hier thuis heel goed heeft opgevangen dat ik er niet was.

Lynn heeft een heel goed examen gedaan. Kim haar haar was prachtig en ik ben super tevreden van het resultaat van mijn haar. Wim vindt het resultaat ook heel erg mooi, maar hij had een iets drastischere verandering verwacht. Als Lynn dus nog eens een proefpersoon nodig heeft, zal ik geen seconde meer twijfelen!

Geen opmerkingen: