donderdag 10 juli 2008

Einde van de lessenreeks zwemmen.


Vandaag was de laatste zwemles (morgen zijn we de elfde en werken ze niet in het zwembad) en het was spannend. Wout was al zeker van zijn brevet, Willem niet. Maar Willem kon het wel. Alleen haalde het spelen te vaak de bovenhand. En vandaag moest ik zijn speciale zwembroek zeker klaar hebben (één met visjes, want die visjes helpen hem bij het zwemmen doordat ze mee zwemmen) en ik moest duimen en mijn vingers kruisen. Toen ik hem zonder blokjes in het diep deel zag starten hield ik mijn hart vast. Het zou niet leuk geweest zijn als Wout terug kwam met zijn brevet en Willem niet. Maar het bleef maar duren tegen dat ik hem terug zag komen wandelen (we mogen niet dicht gaan kijken en dus kon ik niet zien of het hem lukte). Even later is hij op de springplank gaan staan. Hij moest het nog eens bewijzen dat hij het kon, hoorde ik dan nadien. En hij heeft nog een lengte gezwommen. Hij heeft er niet zo veel plezier aan beleefd als Wout, maar ze hebben allebei hun brevet van 25 meter en daar was het om te doen. Volgende week moeten ze dus niet meer terug voor de extra lessen en ik denk dat vooral dat Willems motivatie is geweest. Of zou het toch het speelgoedje zijn dat ze als beloning zouden krijgen?