woensdag 27 augustus 2008

Bijna een nieuw schooljaar...

Ja, lang duurt het niet meer... Helaas. Ik ga het waarschijnlijk moeilijker hebben dan mijn drie grote jongens. De boekentassen zitten nog in de kast met de prijskaartjes er aan... Alleen Willem begint dingen te verzamelen om mee te nemen naar het eerste leerjaar.

Gisteren was Willems juf hier om wat uitleg te geven. Ik moet nog een ringmap halen en een dunne map en hij heeft een verfschort nodig en hij mag zijn potlood gebruiken, maar ze krijgen ook veel eigenlijk. Veel ga ik dus niet halen, behalve dan die twee mappen uiteraard. Maar ik wil eigenlijk met Willem alleen op stap om die te halen en dus hoop ik er een beetje op dat papa deze avond niet al te laat is zodat ik met Willem eens naar de winkel kan. Willem zal elke week op maandag turnen hebben en elke week op vrijdag gaat hij zwemmen. Op vrijdagnamiddag is het een speciaal project met alle klassen van de school samen en ze denken er over na om na vijf werkweken de zesde week een tentoonstelling te houden met de werkjes van de vijf voorgaande weken en de ouders uit te nodigen op die tentoonstelling! Hopelijk doen ze het laatste ook echt!

Donderdag is het openklasmoment bij de kleuters en mogen we dus gaan kijken in de klassen van onze Wout en onze Jurre. Naast Wout zullen er uiteindelijk nog twee andere oude klasgenootjes bij hem in de klas komen. En de zusjes van die twee jongens zullen bij Jurre zitten, maar zijn wel een jaartje ouder dan Jurre (het is een peuter-kleuterklasje waar Jurre heen gaat).

En wat blijkt: op 1 september moeten de mama's en de papa's niet onmiddellijk weg. Er is koffie voorzien en we mogen wat langer blijven. Papa heeft het te druk op het werk, maar ik ga zeker blijven. En de jongens moeten over de middag een kwartier sneller naar de klas terug, maar dan zijn ze 's avonds een kwartier vroeger thuis. Blijkbaar is het starten op de nieuwe school toch net ietsje aangenamer voor mama dan gedacht... Nu nog hopen dat ook de jongens de verandering vlot zullen verwerken.

2 opmerkingen:

Familie-Schildermans-Verbeke zei

Veel sterkte! En probeer dan ook maar te genieten van uw tijd alleen met Jelle!

de Libbrechts zei

Ja, hij zal wel mijn nieuw Jurreke worden. Altijd met zijn tweetjes samen alles doen... Maar ik denk dat ik Jurre nog meer zal missen dan Willem en Wout 'in de tijd'... Met Jurre heb ik gewoon twee en een half jaar ALLES samen gedaan... Soms met drie kinderen, soms met twee kinderen, maar heel veel alleen met hem! Dus ja, ik ga de routine met Jurre missen. Maar misschien wordt het met Jelle net zo...