donderdag 7 augustus 2008

Radio pepe van de pietjes.

Voor wie het niet weet: pepe van de pietjes is de vader van mijn vader. Hij werd geboren in 1903. De jongens hebben hem nooit gekend, want hij is gestorven toen ik in Leuven zat. Maar ze kennen hem dus wel van mijn verhalen. Als je hen vraagt naar pepe van de pietjes, dan zeggen ze dat ik daar in auto heb leren rijden.

Ik heb pepe zijn radio gekregen. Een hele grote radio op poten met een soort kast onder de radio. Ik had er geen plaats voor en dus stond hij op Wims kot. Maar toen we gingen trouwen is de radio op de zolder van Wims ouders. Hij was de bedoeling dat hij terug kwam als we plaats hadden.

Van het eerste appartement naar het tweede naar ons huis, maar nooit plaats voor de radio. Maar nu is de radio terug. Hij staat op ons slaapkamer. En toen we na al die jaren de stekker in het stopcontact staken, speelt de radio gewoon. De radio is waarschijnlijk ouder dan ik en toch klinken nu de klanken van groepen als K3 uit die hele oude radio.

Jammer dat hij beschadigd is, maar ik koester die oude meubelstukken eigenlijk met heel mijn hart. Zeker als er een stukje persoonlijke geschiedenis aan hangt!

2 opmerkingen:

Familie-Schildermans-Verbeke zei

De naaimachine van meme van de pietjes moet bij ons een plaatsje krijgen wanneer de zolder af is... hopelijk binnen ongeveer één jaar!

ki & co zei

zalig toch...hou hem maar goed bij...dan zal hij nog heel wat leuke momenten geven!