vrijdag 29 augustus 2008

Tja...

Ja, het is midden in de nacht als ik hier zit. Te kijken naar de andere blogjes: leuke zee-vakantie-foto's, routineregelingen, facebookberichtjes,... Maar zelfs terwijl ik alles lees en bekijk is mijn hoofd maar met één iets bezig: maandag. Gisteren mochten we naar school: Jurre wou niet meer weg uit zijn klas, hij wou er blijven spelen. Mama had hij al niet meer nodig. Wout wou niet in zijn klas, hij wou op de vernieuwde speelplaats spelen. En ook hij wou niet naar huis. En zal het moeilijk zijn om in hun nieuwe school vrienden te maken? Ze waren gisteren al aan het voetballen met een oudere jongen op de speelplaats van de oudste (waar Wout nog niet zal mogen komen). En dan denk ik stilletjes in mijn hart: is mama geen zo'n voetbalfan, het is toch een geweldige uitvinding om jongetjes vriendjes te laten worden.... En nu is er ook geen twijfel meer mogelijk: maandag zal mama het waarschijnlijk moeilijker hebben dan haar drie grote jongens.

1 opmerking:

k@t zei

Een kleine troost, maar het is echt wel beter zo dan omgekeerd! Ook al zal het je niet loslaten (al minstens niet tot en met maandag), toch weet je diep vanbinnen - zeker met deze laatste ervaring - dat ze het wel goed zullen doen, dat ze het wel naar hun zin zullen hebben. Trek je daar maar aan recht! Chapeau trouwens voor Jurre, na zo'n lange tijd met jou samen te zijn toch zo sociaal - lang leve 'grote broers' misschien?
Alleszins heel veel succes komende maandag!!