vrijdag 5 september 2008

De eerste schoolweek zit er (bijna) op.

Ja, ik mag ze straks gaan halen en dan zit de eerste week er al op. Willems juf was tevreden over de evolutie van het stil zitten. Jurre doet het goed, Wout doet het goed. Ik heb van die twee eigenlijk alleen maar positieve dingen te horen gekregen.

Willem is deze ochtend gaan zwemmen en ze kunnen met vijf van de tien zwemmen. Maar deze voormiddag hebben ze het niet moeten tonen, ze hebben mogen spelen na eerst twee oefeningen gedaan te hebben.

En deze namiddag zal speciaal zijn. Bij de kleuters is het voor alle kleuters samen poppenkast, dus Wout en Jurre komen elkaar deze namiddag tegen. In het lager is het muzische vorming met de zes jaren verdeeld in vijf groepen: alle leeftijden door elkaar. Ik zag er deze middag de school binnen gaan (geen leerkrachten, maar andere grote mensen) met tamtams, gitaren, trompetten,... Toen ik het zei aan Willem vroeg hij mij waarom ik dat speciaal vind. Ze hadden eens in onze tijd op school moeten zitten (nooit gedacht dat ik dat ooit zou denken trouwens)...

Nu ja, het gaat goed. Ik heb Willems agenda nog niet gezien, maar juf heeft er iets positiefs ingeschreven zei ze deze middag. En toen ik Jurre zijn liedje zei begon hij te blinken, maar hij zegt het nog niet mee. En we hebben al de briefjes ingevuld voor de aanvullende tijdschriftjes (doremi, dopido, zonnekind, leesleeuw, maan-roos-vis). Nu maar hopen dat Willem deze namiddag ook goed door komt en dan zijn de grootste zorgen al wat voorbij.

1 opmerking:

Familie-Schildermans-Verbeke zei

Het zal wel loslopen... met goede en slechte dagen... Blij te horen dat ze het alle drie heel goed doen!