woensdag 3 september 2008

En hoe gaat het ondertussen op school?

Het is nog wat zoeken en aanpassen. Willem vindt het stil zitten moeilijk, maar ik heb echt wel de indruk dat hij zijn best doet. Wout heeft precies nergens problemen mee en maakt vrienden. Hij was deze middag aan het proberen om alle 22 kindjes de namen te zeggen en hij wist er een 12-tal. Niet zo slecht, denk ik dan. Er waren er al enkele bij die niet zijn vrienden zijn en hij heeft blijkbaar al een vriendinnetje, maar die haar naam wist hij niet. En Jurre doet het naar het schijnt in de klas goed, maar hij vertrekt niet graag. Het gebrul en geween begint al hier thuis, gaat verder als hij in de auto moet stappen, als hij aan de school uit de auto moet stappen en zeker als ik aan de schoolpoort ben. Maar naar het schijnt stopt hij toch van zodra hij denkt dat ik het niet meer hoor. Jurre had deze middag ook zijn eerste tekening mee: de vlag van Jurre. En verder heeft hij het over Louanne en Kenzo. Blijkbaar is ook hij dus wel vriendjes aan het maken. En het blijft een luxe: hij zit met 14 in de klas (voorlopig, want er komen uiteraard peuters bij) en een deel daarvan slaapt nog in de namiddag (gisteren zaten ze met acht in de klas!) en was er dus ook deze ochtend niet. En verder zijn er nog de dingen die ik ondertussen normaal vind van mijn jongens: Willem vertelt haast niets, Wout al evenmin en als ik Jurre mag geloven speelt hij elke dag met de koetjes en de paardjes. En in Jurre zijn klas zit een meisje met het syndroom van Down en geen enkele van mijn drie jongens heeft daar al iets over gezegd of opgemerkt. Dan denk ik in mijn binnenste: soms kunnen grote mensen dus echt wel leren van kinderen!

Geen opmerkingen: