donderdag 18 september 2008

Willems eerste echte veldloop.





Willem had dus vandaag zijn eerste veldloop met school. Ze kwamen van Kruiseke met een bus naar Wervik om op de sportterreinen achter de sporthal te lopen. En mijnen Willem heeft me positief verrast. Veel van zijn sportieve vooruitgang hebben we te danken aan de voetbal. En hij is sportief vooruit gegaan. Hij is aangekomen bij de eerste tien. Aan de aankomst zijn er dan wel jongetjes die hem hebben voorgestoken en die dus eerder hun kaartje hebben afgegeven, maar de foto's bewijzen het dat Willem een aantal plaatsen voor die jongetjes was in principe. Hij heeft anderhalve ronde van een voetbalveld goed gelopen aan een gelijkmatig tempo zonder te stappen of in te houden of te wenen. Maar als ik naar zoiets ga kijken dan komt mijn competitiedrang weer boven. Ik ben veel en veel minder competitief dan vroeger, maar als ze een wedstrijd hebben, dan kan ik daar echt in opgaan. Nu dus ook. En Willem kan dat niet goed plaatsen. Maar ik ben echt een overgelukkige supertrotse mama die vindt dat haar grote jongen een prachtprestatie neergezet heeft! Het maakt dus echt niet uit de hoeveelste hij is. Hij heeft het goed gedaan!

Geen opmerkingen: