woensdag 8 oktober 2008

Schoenenjacht.

Maandag zou ik met Willem en Wout om schoenen gaan, maar Wim was te laat thuis. Dus had ik toen beloofd dat we vandaag zouden gaan. Willem was maandag al doodongelukkig, dus kon ik het nu bijna niet meer uitstellen. Dus toen ik de dokter belde voor Jurre, kwam het toch al weer in het gedrang. Maar de dokter was hier snel en Jurre heeft wel een virale infectie, maar hij mag naar school en dus kon hij ook mee om schoenen.

We zijn naar de Brantano gereden en daar heeft Willem niets gevonden dat hij wou. Hij wou Spring of Geox en hij vond geen van beide. Wat mama ook toonde... Niets was goed. Wout had nieuwe sportschoenen nodig en mama had een heel mooi paar zwarte adidassen gevonden. Maar dat vond Wout geen goed idee. Te klein, te klein, te klein, zelfs als ik zeker was dat ze al maten te groot waren! En dan neemt mama een paar vast met oranje en zilver en blauw die nog niet de helft kosten van de adidassen en Wout wordt verliefd op de schoenen. In tien seconden had hij toen beslist.

Dan naar een gewone schoenwinkel in de buurt. Daar hebben ze Geox. Hele mooie schoenen in de etalage, maar Willem blijft koppig bij zijn Geox. Dat zijn de mooiste, vindt hij. En hij moet ze nu eenmaal aan zijn voeten houden, dus mag hij kiezen. Hij koos groene, maar uiteindelijk heeft hij de zwarte eens willen passen voor mama en heeft hij ook de zwarte gekozen.

En ondertussen heeft Jelle gekropen, gestaan, gevallen, gespeeld, geweend. Heeft Jurre rond gelopen, verstoppertje gespeeld, heel veel geweend, zich op de grond gegooid omdat er geen ballonnen waren en omdat hij niet mee wou, gebruld, geroepen. Wout is met zijn sportschoenen de andere schoenwinkel binnen gestapt. En Willem is een engeltje geweest. Alles voor zijn Geoxschoenen blijkbaar. Ik ben al lang blij dat ik niet voor alle vier een paar schoenen moest hebben :-).

En nu? Zitten ze met drie een lolly te eten die ze gekregen hebben in de tweede schoenwinkel en zijn er twee die eigenlijk meer naar hun schoenen zitten te kijken dan naar de tv.



1 opmerking:

mamavan2kapoenen zei

haha zeer herkenbaar...hier ook ne grote geox fanaat....en hier was het een geox horloge die ze derbij kregen!!Obi heeft er gekozen met lichtgevende lichtjes!