donderdag 22 januari 2009

Een goed begonnen jaar?

Neen! Ik mag hopen dat het snel betert! Telenet blijft ons maar fakturen sturen die we niet zouden moeten betalen, maar waar we dus blijkbaar niets aan kunnen veranderen en waarvan ze telkens zeggen dat het op de volgende faktuur in vermindering gebracht zal worden en waarbij de volgende faktuur dan weer veel hoger is dan het zou mogen zijn. Laat staan dat er verminderingen op aangebracht zijn! Jelle zijn handje is natuurlijk nog zoiets. Al lijkt ons dat nu wel goed te genezen. Een auto met een lekke band. Kinderen die overgeven en niet echt ziek blijven, maar toch precies ook geen honderd procent zijn met al het kriepen, zeuren, zagen en onrustig slapen er bij. De binnendeuren zouden er eind vorige week al ingezeten moeten hebben, maar zullen nu misschien eind volgende week binnen komen. En dan zitten ze er natuurlijk nog niet in. Want Wim moet volgende week weer naar Monaco. Voetbaltornooien die volgens ons al lang vast liggen, worden pas medegedeeld het allerlaatste moment en dan moet je heel wat regelen om de jongens te kunnen laten gaan spelen. Een communiezaal die met een forfait werkt voor de drank en nu ineens niet meer. Truien die plots geen mouwen meer hebben, broeken waar de knieën er door zitten 'per ongeluk', winterjassen waarvan de rits stuk gaat zomaar vanzelf, een strijkijzer dat niet meer wil stomen, de overschakeling van steenput naar regenput die niet vlot gaat en veel tijd opeist. Nee, ik heb echt al geen zin meer in 2009. Toch zeker niet als het zo blijft.

3 opmerkingen:

Familie-Schildermans-Verbeke zei

Ik kan het lijstje aanvullen: een offerte voor het dak die hoger uitvalt dan gedacht, een griepaanval, nog steeds hoestende en snotterende kinderen, kinderen die niet doorslapen of nachtmerries hebben,een onaf huis,... . Maar wees eerlijk... hebben we te klagen? We verkeren allemaal in relatief goede gezondheid, hebben geen honger of dorst, hebben geen koud (hoewel ik daar toch soms mijn twijfels over heb vooral nadat Raya bij jullie een bad heeft genomen :-), hebben schatten van kinderen,... . Wat kunnen we ons nog meer wensen? Het enige wat ik zou willen in 2009 is 'meer tijd' om te genieten van alles wat ik heb.

de Libbrechts zei

Tja, ik weet wel dat er nog mensen zijn die het slechter hebben en dat ik mij gelukkig mag prijzen met mijn vier zonen... Maar er zijn zo van die dagen dat ik deuren in mijn huis wil, een trap, verwarming die voldoet, afgewerkte deurgaten, afgewerkte vloeren, geschilderde muren, een dak waar het niet binnen regent, een afgewerkt terras, gevoegde muren, een deur aan de badkamer, een living zonder wasrek, een garage zodat ik niet nat geregend binnen geraak met de kinderen, geen put in de tuin, een gangkast zodat het opgeruimd lijkt, kleerkasten in de slaapkamers,....

Familie-Schildermans-Verbeke zei

Ik begrijp het zulle... ik heb hier ook soms echte aanvallen van frustratie omdat er nog steeds geen plinten staan, we nog geen echte slaapkamer hebben, de badkamer uit de jaren 50 dateert en duidelijk zijn beste tijd gehad heeft,... . Maar ja, dat komt allemaal wel in orde... uiteindelijk. Je kunt niet meer doen dan blijven werken en zien welke werken de spaarpot toelaten... . Het lukt jullie wel... !