donderdag 19 februari 2009

Carnaval.



Willem heeft zijn verkleedkleren eerder deze week al mee genomen naar de klas. Hij mocht zich niet thuis verkleden, maar moest zich samen met de andere kindjes van het eerste en het tweede leerjaar in de klas verkleden deze namiddag. De oudere kindjes doen niet meer mee aan carnaval.
Wout en Jurre moesten zich echter deze middag thuis omkleden. Dit weekend hadden we kleren gekozen en Jurre had de kleren van de brandweerman klaar gelegd terwijl Wout ridder zou worden. Dus deze middag doen we die kleren die klaar liggen aan. Ze straalden allebei. Maar op het moment dat ik zeg dat we moeten vertrekken naar school begint Jurre te wenen dat het niet normaal meer was. Hij wou een piraat zijn. Maar ik vond wel nog onmiddellijk enkele dingen van een piraat, maar niet om hem helemaal te kleden. Dan maar cowboy, maar dat pak bleek hem nog veel te groot. En toen vond ik Wout zijn Peter Pan pak van vorig jaar. Okee, zei mijnen Jurre, ik word Robin Hood. En dus heb ik daarnet Robin Hood en ridder Wout naar school gebracht. Ik denk dat ik straks niet alleen Robin Hood en ridder Wout mee naar huis krijg, maar dat ik dan ook piraat Willem mee zal hebben.En ja, het is inderdaad zo. Wout heeft deze namiddag ineens een snor gekregen en Willem? Die was bijna onherkenbaar.

Geen opmerkingen: