woensdag 29 april 2009

Communiekoorts.

Ja, hij is hier eindelijk toegeslagen. En dan eigenlijk nog vooral bij Willem. Hij gaat heel vaak oefenen. Hij loopt de liedjes te zingen. Hij wil zijn eerste hostie krijgen. Hij wil zijn mooie kleren aan.
Deze namiddag zijn we naar de kapper geweest. Vrijdag dan gewoon wat gel in zijn haar en hij is klaar. En vandaag heeft hij zijn eerste pakjes gekregen. Want ja, we hebben echt wel het kleinste feest en mensen die het vroegen om Willem te komen tonen heb ik laten weten dat ze altijd welkom zijn voor een bezoekje bij ons thuis. We hebben dat echt onderschat. Nooit gedacht dat iedereen daar zo'n groot feest van zou maken. En ik heb ook al vaker dan ik gedacht had de vraag gekregen hoe laat de mis begint. Ik dacht dat niemand daar heen ging en dat iedereen gewoon naar het feest achteraf kwam. De mis is om tien uur. En Willem moet naar het schijnt de rest van het volk begroeten (dus niet de ouders, broers en zussen en grootouders, maar de andere mensen in de kerk). Dus kijkt hij er al naar uit om Warre en Kiara te mogen welkom heten in zijn mis. Nog twee keer slapen... en dan is het Willems grote dag... Zou ik nog moeten vragen aan iemand of wat foto's te nemen?

Geen opmerkingen: