zondag 14 juni 2009

Vaderdag.

Wim had mij heel goed kunnen verrassen met moederdag. En dus wou ik ook voor hem iets leuks terug doen. Ik heb serieus zitten zoeken op internet. Het moest richting de kust zijn omdat we op zondag (vaderdag zelf) naar Nieuwpoort moesten naar oma en opa gewoon. En plots viel mijn oog op het kasteel van Beauvoorde. Ze hebben daar leuke arrangementen, maar je moet er met 25 personen voor zijn. Dat kreeg ik niet meer geregeld en dus ging ik voor het gewone bezoek met een audiogids. Beauvoorde ligt bij Veurne en dus heb ik contact opgenomen met de toeristische dienst van Veurne. Van hen kreeg ik info over slaapgelegenheden en andere musea. Zo kwam ik bij het openluchtmuseum Bachten de Kupe waar ze een fotozoektocht hebben voor de kinderen. En daar zijn we uiteindelijk de uitstap begonnen. Na het openluchtmuseum en het kasteel zijn we dan naar het centrum van Veurne getrokken. Dat is een hele mooie stad, niet zo heel ver van hier, maar waar we nooit komen. En dan had ik dus een overnachting met avondmaal en ontbijt gereserveerd in de vakantiehoeve 'Hof van Eden'. Wim wist van dat alles niets af. We zijn Jurre gaan ophalen aan de turnclub en toen kreeg hij zijn eerste routebeschrijving. En aangezien hij nog nooit gehoord had van Izenberge wist hij eigenlijk nog niet waar hij toen heen reed. We hadden prachtig weer en het is dus heel goed meegevallen. Het openluchtmuseum had hele vriendelijke mensen die ons meer dan welkom heetten. De jongens kreeg elk een boekje als beloning voor de fotozoektocht. Het kasteel van Beauvoorde is een heel mooi kasteel en Willem heeft de hele tijd de audiogids geen centimeter van zijn oor laten wegzakken. En de boerderij was heel leuk: gocarts, pony's, ezel, kippen, trampoline, springkasteel, pauw, konijnen, speeltuintje, rust en lekker eten. Alleen het samen slapen in één kamer blijft nog steeds een uitdaging, maar ook dat is redelijk meegevallen. Foto's volgen.

Geen opmerkingen: