vrijdag 14 augustus 2009

Voor alles een eerste keer.

Ja, Jelle heeft weer eens iets nieuws. Iets waar ik nog nooit van gehoord had en dat de andere drie dus nooit gehad hebben. Het is eigenlijk heel simpel. Hij had een beet van een insect. Hij heeft daar aan gekrabd. Er is een haarworteltje gaan ontsteken in zijn nek. Dat jeukt wat. Hij heeft wat gewreven, zijn t-shirt heeft wat gewreven. Dat zet blijkbaar heel snel over. Veel haarworteltjes gaan ontsteken. Vandaar de uitslag. En dat evolueert naar eczeem. Dus moet ik nu Jelle wassen met isobetadinezeep en moet ik zalf smeren op de uitslag. Beste dat ik nog voor het weekend een afspraak wou, want na het weekend kon het nog stukken slechter geweest zijn.

1 opmerking:

evelyne zei

Hei,

Ons Lotte heeft dat een tweetal maanden geleden ook gehad.
Oorzaak was een klein kwetsuurtje aan haar knie. Een week later stond zo plots vol rode bolletjes.
Zelfde diagnose : ontstoken haarzakjes. ontsmetten met speciale zeep; Goed verzorgen want kan serieus worden. Heeft gelukkig niet lang geduurd.
Sedert dien , verzorg ik alle kleine wondekes met heel veel ontmetting en plakkers; Wat we toch allemaal kunnen oplopen hé. (zolang het nog geen van die vlees-etende bacteries zijn)