woensdag 30 september 2009

Lang weekend.

Ja, het was een lang weekend. Voor de jongens. Maar uiteindelijk ook voor ons...

Vrijdagavond was gewoon. Mama heeft training gegeven aan de allerkleinste jongetjes van Virovios, Willem is gaan trainen. 's Avonds is papa gaan trainen.

Zaterdag was druk. Willem heeft zijn voetbalmatch nipt verloren (5-4), maar heeft wel een goede wedstrijd gespeeld. Hij vindt zijn positie als laatste man precies wel bij hem passen.
Wout heeft zijn volleybalmatch goed gespeeld. Nog niet gewonnen, maar dat komt nog wel. En papa mocht zijn ploegje coachen.

Zondagvoormiddag hebben we dan de oude gangmuur in de nieuwe garage afgebroken. Stof, vuil en veel stenen en plaaster. Twee karren gevuld. Vuilbakken, bakken, emmers, zakken, ... gevuld aan de kant gezet. En wat opgekuist. Vloertegels uitgebroken waar we de vloer moeten doen hellen om de garage binnen te rijden. Maar dan hadden we niets meer om nog aarde in te doen en zijn we moeten stoppen.

Papa is zondagnamiddag gaan volleyballen met Willem en Wout mee. Ik ben met de twee kleinste naar meme getrokken. Hij heeft gewonnen.

Zondagavond bleek Wim te hinken toen ik thuis kwam. Slecht neergekomen in de volleybal, maar het zou wel meevallen. Zondagavond, rond een uur of negen, bleek van dat meevallen niet veel sprake meer te zijn.

Maandagochtend vroeg de huisarts gebeld. Rond een uur of elf, na wat ik lang wachten vind, komt de huisarts aan en besluit hij dat hij geen risico wil nemen. Als de ligamenten heel sterk zijn, dan kunnen ze wat bot mee afgerukt hebben en dat kan hij niet zo zien. Dus Wim in de auto gestoken en richting spoed gereden (Ieper). Daar gezeten tot twee uur in de namiddag. Op de foto's bleek dat het geen fraktuur was, maar dus wel een brace voor de papa zijn voet met synthetische gips. En niet in auto rijden. Een week thuis.

We zijn dan om twee uur naar huis gereden om de kinderen te laten eten (ja, alle vier mee naar spoed). En dan ben ik papa naar zijn werk mogen brengen. De dokter had nochtans gezegd veel ijs en hoog leggen die voet en dat doe je volgens mijn niet meteen op je werk, maar papa is gaan werken. Tussen het brengen en het ophalen ben ik dan maar met de jongens naar een speeltuin geweest.

Om zeven uur dan nog vertrokken naar de colruyt om boodschappen te doen terwijl de twee kleinste al in bed lagen. Na een bad, want ze hadden behoorlijk wat zand mee van de speeltuin.

Dinsdag waren de jongens nog thuis. Na een vrije dag volgde er een pedagogische studiedag. Papa is aan het werk gegaan van achter de computer thuis en ik heb behoorlijk wat rond gelopen met de gsm om die te brengen waar hij op dat moment zat. Was ingestoken, was uitgehangen, appelmoes gemaakt, opgeruimd, voor de jongens gezorgd, puree gemaakt.
's Namiddags dan de eerste gevulde kar gaan halen bij oma en opa gewoon. Samen met de grote jongens heb ik die geleegd op het containerpark. Dan met die kar nog twee ladingen komen ophalen thuis (vullen thuis, legen op het containerpark) en dan de kar terug bij oma en opa gewoon in de tuin gaan zetten. Daarna verse appelflappen gemaakt met de appelmoes die over was en dan naar opa kip om de andere gevulde kar te gaan legen (met hulp van opa kip deze keer).
En dan 's avonds moest Willem naar zijn voetbaltraining en Wout naar zijn turntraining. Tegen negen uur waren al mijn verplichte taken van die dag weer gedaan.

En vandaag? Vandaag doe ik eerst de kinderen naar school en breng ik dan Wim naar zijn werk. En de rest van de dag zal normaal gewoon verlopen: turntraining Jurre, volleybaltraining Wout. Maar deze avond moet ik op oudercontact voor Willem en Wout. Eens gaan luisteren hoe het gaat op school. En Wim? Hij beweert dat hij wel thuis gebracht zal worden. En anders zal ik nog eens naar Kortrijk rijden om hem te halen.

Geen opmerkingen: