donderdag 10 december 2009

Een beetje gek van de kerstsfeer...

Ja, ik weet het. Ik ben altijd al fan geweest van de kerstperiode, maar sinds de komst van Willem heeft de hele periode voor mij alleen nog maar aan magie gewonnen. Acht jaar geleden kreeg ik van mijn ma een chocolade-aftel-kalender omdat Willem uitgerekend was voor kerstmis. Mijn kalender was leeg, maar Willem was er nog niet. Hij heeft dan nog een hele week op zich laten wachten. Iets waar ik echt op gehoopt had, van zodra de gyne zei dat hij voor kerst was. Elk jaar opnieuw herbeleef ik dat! En Wim zegt dat ik iedereen gek krijg. Want ja, ik ben hier in huis al niet meer alleen. Wim relativeert dat nog allemaal, vindt de kerstversiering maar rommel die het huis vol zet. Maar ... de jongens zijn er al even gek op! Zeker Willem en Jurre! Dus ja, de jongens hebben het huis mogen versieren. Met alles wat we in huis hadden. De oude kerstboom van tante Rika, de oude versieringen van oma gewoon, de oude versieringen van oma kip, wat versieringen die we zelf gekocht hebben... Dus echt wel een allegaartje! Geen vaste kleurencombinaties of zo. Maar ze vonden het leuk om te doen en ze vinden het leuk om de lichtjes aan te steken. Deze ochtend brandde hier dan ook geen enkel gewoon licht. Niet om te eten, niet om kleren aan te doen, niet om alles klaar te maken voor school. Wie langs ons huis reed, zag rode lichtjes flikkeren, groene lichtjes die een kerstboom vormen, witte lichtjes rond de trap... De kerstman hangt boven de kerststal. Ik weet het. Het hoort niet. Maar als ze me komen vragen om de kaarsjes aan te steken en de muziekdoos te laten spelen, stralen niet alleen de jongens :-) ... Nu nog pakjes maken om onder de kerstboom te leggen. Maar daarmee wacht ik tot volgende week dinsdag. Dan is Willem klaar met zijn proefjes. Dan mag de gekte hier helemaal toeslaan :-). En zoals Willem het zei: dure pakjes maken kerstmis niet... als we maar samen zijn met ons gezinnetje. Ik weet het, hij heeft dat zo geleerd op school in de godsdienstles, maar toch...

Geen opmerkingen: