woensdag 2 december 2009

Jelle in (naast) het grote bed!

Jelle heeft deze nacht in een eenpersoonsbed geslapen. Ik was gisteren te geschrokken nadat hij uit zijn babybed was geklauterd, uit zijn kamer was gekomen, door de gang en de speelkamer was gestapt en aan de trap stond in dezelfde tijd dat ik van de keukentafel hem gehoord had en aan de onderkant van de trap stond! Dus gisterennamiddag niet gestreken, maar wel gesleurd met restjes gyproc, een dubbel bed dat nog een lattenbodem nodig heeft, restjes laminaat, ijzeren profielen om gyproc te zetten, enkele dozen... Jelle zijn kamer diende immers ook wat als bergplaats omdat hij toch niet rond loopt in zijn kamer. Eens de kamer leeg, heb ik een vloer gemaakt met houten platen die ook in die kamer stonden. Zijn kamer heeft immers nog geen vloer omdat hij in een toekomstige badkamer slaapt tot de nieuwe zolder omgevormd is tot onze nieuwe slaapkamer (Jelle krijgt dat zijn definitieve kamer in de slaapkamer waar wij nu voorlopig nog slapen). Dan heb ik een eenpersoonsbed in elkaar gestoken. Een matras versleept van Wouts kamer naar Jelle zijn kamer. Bed opgemaakt. Klein bedje in een hoekje van de kamer geschoven. Kleerkast verschoven. Mand met knuffels als nachtkastje geïnstalleerd voor de babyfoon en zijn dinozaklamp. Toen was het tijd om de grote jongens weer van school te halen. Wim heeft dan 's avonds nog zo'n poortje aan zijn slaapkamerdeur gehangen (het heeft geen nut om er eentje voor de trap te zetten nu we twee trappen hebben). En we hebben hem in zijn grote bed gelegd. Hij vond het niet zo leuk. Hij heeft veel geweend. Overgegeven door te veel te wenen. Dan toch stil gevallen. Toen Wim ging kijken, lag hij op de grond te slapen. Wim heeft hem weer in zijn grote bed gelegd. Deze ochtend om zes uur heeft hij zijn babyfoon genomen om mee te spelen. En hem uitgelegd. Toen ik om half acht ging kijken om hem uit zijn bed te halen, lag hij te slapen... op de grond naast zijn grote bed. Hij zal dus nog moeten wennen, maar ik heb eigenlijk liever dat hij op de grond slaapt (hij had zijn dekens bij zich genomen, dus koud had hij niet), dan dat ik moet piekeren dat hij uit zijn babybedje probeert te kruipen want als hij daaruit valt, is dat toch vrij hoog.

Geen opmerkingen: