woensdag 20 januari 2010

Valse kroep.

Jelle heeft ons de nacht van maandag op dinsdag laten schrikken. Hij kreeg geen adem. Ik werd wakker van een ijl geluid en dat bleek dus onze Jelle te zijn. Ik heb het niet herkend als valse kroep omdat hij niet echt veel hoestte. We kregen hem vrij moeilijk echt wakker en hij was zelf in paniek. En ik eigenlijk ook een beetje. Wim is vrij nuchter gebleven, eens hij wakker was. Hij kwam op het idee om puffers te geven. En die hebben geholpen. Dinsdagochtend dan naar de dokter geweest en het was dus wel degelijke valse kroep. En ik weet ook dat je ze dan in stoom moet steken. En nu weet ik dus ook dat ze niet echt die typische hoest moeten laten horen. Maar het gaat al stukken beter. De dokter had gewaarschuwd dat hij vorige nacht het weer kon doen, maar dat deed hij niet. Alleen heeft hij nu net overgegeven in zijn bed, maar hij slaapt al weer.

En Wout heeft waarschijnlijk iets in die aard, want Wout loopt al een week hees rond. Soms hoor je hem bijna niet meer. Vandaag ging het iets beter, maar zijn stem kraakt nog steeds enorm.

Jurre heeft een dag een krakende stem gehad, maar dat is weg.

En Willem houdt voorlopig helemaal stand.

Geen opmerkingen: