dinsdag 16 maart 2010

Voorbereidingen? Welke voorbereidingen?

Ja, het is ondertussen aan de schoolpoort weer zowat hét gespreksonderwerp: de eerste communie. En ja, ook dit jaar komen we weer kilometers achter wat de voorbereidingen betreft en is het weer stukken eenvoudiger en kleinschaliger dan de andere feesten. Zijn we bewust zo laat aan? Neen, maar vrije tijd vinden in de weekends is nu eenmaal heel moeilijk met al de sporters in huis. Ik heb dus nog geen kleren voor onze Wout. En de rest krijgt niets nieuws. Dus op zich moet dat wel meevallen om nog kleren voor onze Wout te vinden. Zomerschoenen zal ik wel nog moeten halen voor alle vier de jongens, dus dan kunnen ze die ineens houden tot aan de eerste communie. Die valt gelukkig vroeg (2 mei). Het eten ligt nog niet vast, maar de plaats wel. Foto's zijn nog niet getrokken, maar dat is gewoon eens een mooie dag uitkiezen (eens we zijn kleren wel al hebben natuurlijk) en wat foto's trekken. Dan wat zagen aan de papa dat hij er een mooi kaartje van maakt en dan hopen dat het nog op tijd is om het door te sturen via internet om het op tijd thuisgestuurd te krijgen. Bij deze excuseer ik mij bij alle mensen waar wij naar het feest zijn mogen gaan en die niet naar ons feest mogen komen. Het is niet uit kwade wil. Wij kiezen alleen bewust voor een klein feest. Iedereen is altijd welkom om ons feestvarken een bezoekje te brengen achteraf bij ons thuis. En wat moet ik nu precies nog doen? Kleren halen voor Wout, beslissen wat we gaan eten, een deel van het eten zelf klaar maken, drinken halen, zorgen voor een koelkast, foto's nemen, kaartje maken, uitnodiging aanpassen en rondmailen, versiering maken voor de dag zelf, zomerschoenen halen voor de vier jongens. Dat is het, denk ik. Of ben ik nog iets vergeten? En ja, het zal wel lukken, want we hebben nog anderhalve maand de tijd.

Geen opmerkingen: