woensdag 14 april 2010

Kabbelende vakantie...

Het is een vrij rustige vakantie, maar dat wil niet zeggen dat we niets doen. Vrijdag hebben we de heel tuin opgeruimd. Wat je allemaal niet in die tuin terug vindt na een winter... papa heeft het gras dan mooi afgereden en de treurwilg zijn manen geknipt (of hoe zeg je zo iets). En nu hebben we dus weer een echte speeltuin waarvan de jongens al serieus gebruik gemaakt hebben deze vakantie.
Zaterdag heeft Willem 's morgens een voetbalmatch gewonnen tegen Dottignies en in de namiddag zijn we ook eens kort langs de paasfoor gepasseerd nadat we nieuwe schoenen waren gaan halen voor Willem, Jurre, Jelle en mama (de oude schoenen kunnen nog voor gewone dagen, maar met Wouts eerste communie in het vooruitzicht waren er toch wat nieuwe nodig). En dan hadden we vier super flinke jongens die het zalig vonden om naar de Quick te gaan eten.
Zondag had Wout een volleybaltornooi in Schiervelde en daar kreeg hij een echte medaille. In de voetbal krijgen ze geregeld een medaille, maar in de volleybal is dat eerder uitzonderlijk. Maar nu heeft hij dus een echte volleybalmedaille. In de namiddag is papa dan naar Frankfurt vertrokken, dus hebben we gewoon een rustig avondje met ons vijf doorgebracht.
Maandag was een dag zonder papa, maar dan zijn twee vriendjes van de jongens komen spelen terwijl de mama koffie kwam drinken. Zes ravottende jongens in de tuin. Jelle was doodmoe en pottezwart 's avonds. Willem is dan nog naar de keepertraining geweest.
Gisteren zijn we Jurre zijn quad naar een oom gaan brengen omdat Willem het stuur er af gekregen heeft. We mochten daar met ons vijven blijven eten. Mijn tante kwam tot de constatatie dat ik elke dag zo'n bende aan mijn tafel heb zitten, maar ik zie dat dus al lang niet meer als een bende. Vier jongens aan tafel is niet altijd even rustig, maar gisteren waren het precies vier engeltjes. Jelles meter is dan ook naar daar gekomen en dan zijn we met ons zessen gaan bowlen. Volgens de bowling moet ik filmpjes kunnen downloaden, dus dat ga ik proberen te doen. En als het lukt, dan krijgen jullie er wel enkele te zien. Willem en Wout wonnen allebei het bowlingpartijtje met 88 punten. Ik was laatst. Jurre begon al rechtstaan, maar eindigde door de bal weg te rollen vanuit spreidzit. Jelle vond het super om met die ballen te mogen rollen, maar maakte zich elke keer boos dat hij maar twee keer mocht en dan de andere aan de beurt moest laten. Er was daar ook een speeltuintje waarop de jongens zich nog wat hebben kunnen uitleven. En 's avonds heb ik volleybaltraining gegeven, is Wout naar zijn turntraining geweest en had Willem voetbaltraining. En papa? Die heeft mij super vervangen voor de avondspits :-).

En wat staat er voor vandaag op het programma. Buiten een volleybaltraining (Wout) niet zo veel. Maar ik heb wel bloembollen en potaarde, dus ga ik mijn terras voorzien van bloembollen zodat we hopelijk binnenkort een terras hebben omringd van bloeiende bloemen. En we kunnen nog wel gaan zwemmen als we daar zin in hebben.

Geen opmerkingen: