vrijdag 16 april 2010

Naar de kapper.




Ik heb me eens naar een andere kapper geriskeerd. Ik kwam altijd als een stresskip buiten en moest altijd zorgen dat ik ze niet alle vier mee moest nemen. Plus ik moest weken op voorhand bellen. Nu heb ik woensdag gebeld, mocht ik vandaag gaan. Drie moesten hun haren laten knippen, maar ze gingen alle vier mee (het is nu eenmaal vakantie). En het was geslaagd. Er lagen strips voor kinderen (FC De Kampioenen, Jommeke, Samson) en mijn twee grootste hebben dus alleen bewogen om een nieuwe strip te nemen. Jurre heeft ook een hele tijd zitten kijken in strips. En Jelle mocht gewoon rondlopen en op onderzoek gaan; hij heeft krulspelden in zijn haar gekregen, mocht de spuit met water vast houden, ... De jongens hebben ook allemaal twee snoepjes gekregen. En ze werden behandeld zoals de grote mensen. Haren echt gewassen (niet natgespoten met een spuitbus), echt geknipt, echt geblazen, echt gel er in. Jurre heeft voor het eerst kennis gemaakt met een haardroger! En ze blonken alle vier. Omdat het leuk was, omdat ze er in geslaagd waren om flink te zijn, omdat ze blij zijn met hoe ze er nu uit zien. En ik? Ik ben vrij rustig buiten gekomen. Heb mij niet moeten opjagen in wat de jongens deden. Zeker voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen: