zondag 4 april 2010

Pasen 2010.

Gisteren mocht Wout naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje in een binnenspeeltuin. Wim heeft hem gebracht en is naar de bioscoop getrokken met Willem (ik had voor mijn verjaardag twee bioscooptickets gekregen van mijn meter). Ze zijn gaan kijken naar 'Hoe tem ik een draak?'
Jurre toont trots dat hij een kip kan tekenen.

Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de twee kleinste, mijn zus en haar gezinnetje naar de Paaseierenraap van de Gezinsbond te gaan. Willem vindt zich daar al te groot voor. Hun kaarsje lukte ook vrij goed. Maar Jelle wordt niet graag kort gehouden en heeft daar eigenlijk alleen maar geweend, behalve op de momenten dat hij buiten mocht lopen.
Groepsfoto paaseierenraap Gezinsbond.
Knutselwerkjes van op de paaseierenraap. Groen is van Jurre en grijs van Jelle.
Jelle op de paaseierenraap van de Gezinsbond.
Jurre raapt eitjes op de Paaseierenraap van de Gezinsbond.

Vanmorgen zijn we dan om zes uur opgestaan. Van de krant had ik twee viptickets gekregen voor De Ronde. Dat hield in dat we gratis mochten parkeren op 't Zand, dat er twee mochten gaan ontbijten op de zesde verdieping van Het Concertgebouw en dat er twee in de vipzone binnen mochten (dus gaan wandelen tussen de ploegbussen, de volgwagens, de renners). Willem is met Wim gaan ontbijten en daarna is Willem bij mij komen staan en is Wout mee gegaan met Wim naar de vipzone. Helaas was het heel, heel, heel slecht weer en zijn de renners heel lang in de bussen gebleven. Maar we hebben ze toch gezien. Al is het moeilijk foto's trekken als je een zoon vast houdt die op een dranghekken zit en een ander op de arm houdt :-). Ik was door en door nat, maar de glimlach van Willem, het stralende gezicht van papa en de glunderende oogjes van Wout lieten mij weten dat het de moeite was!
Wim en Wout in de vipzone van De Ronde.
Flecha.
Gilbert.
Niet alle renners geraakten even vlot van 't Zand naar de Markt.
Cancellara.
Cavendish.
Tom Boonen. Wim zei dat Stijn Devolder er vlak achter reed, maar ik had precies meer oog voor Tom :-).
Armstrong.

Na De Ronde (start) mochten we gaan eten voor pasen bij oma en opa gewoon.
Jelle zoekt paaseitjes bij oma en opa gewoon.

Het is geen pasen zoals anders, maar ik denk dat het voor de jongens toch een leuk feest is geworden met dingen die ze graag doen en waar ze plezier aan beleven. Ik hou van hun glimlach en daar doen we het voor.

1 opmerking:

Alexander zei

Inderdaad Sofie, de glimlach van de jongens zegt genoeg!

Groetjes,

Katrien