woensdag 28 juli 2010

Drie nieuwe bewoners.


Gisteren heeft Rika geholpen met de verhuis van de kippen en de haan van mijn vader. Ze wonen nu hier. In het kippenhok dat ik samen met mijn vader gemaakt heb. Een haan hadden we nog niet, dus ik moet geen strijd tussen hanen verwachten. En de kippen zullen misschien eerst wat ruzie maken (al valt het heel goed mee voorlopig), maar dat zal wel goed komen. Ik vind het zalig te horen dat de haan kennis aan het maken is met de hanen in de buurt. Ze roepen naar elkaar en antwoorden op elkaar. Of alle buren dat even leuk vinden is nog maar de vraag, maar eens ze elkaar kennen zullen ze ook wel minder naar elkaar roepen, vermoed ik.

2 opmerkingen:

deviermusketiers zei

nee nee geen kennis making met de haan .elk zijn erf dus elke morgen zelfde ritueel wakker komen met de kraaiende haan .
leuk hoor hier wonen er twee bij de buren drie .een leuke gebeuren zou dat niet meer willen missen .zonder te spreken van de kuikenjes .........
groeten

de Libbrechts zei

Ik heb het gemerkt :-). Deze ochtend om half vijf zijn ze begonnen met kraaien. Ik geniet ervan. Elke keer ik de haan hoor, glimlach ik. Ja, ook om half vijf 's avonds. Wat mijn buren er van vinden... dat weet ik niet.