donderdag 8 juli 2010

Hebben andere mama's dat ook?

Vakantie. Ik vind het zalig om mijn jongens rond mij te hebben. Maar het kost me zoveel moeite om mijn huis ook maar een beetje op orde te krijgen en houden. Ik moet echt bijna eisen dat ze me eens een half uur laten door werken om iets gedaan te krijgen. Want mijn jongens spelen bijna niets uit zichzelf.

Gisteren zijn we een hele dag thuis gebleven. Omdat ik wou wassen en strijken en opruimen. Ze hebben geschilderd, in het zwembad gespeeld, in de hangmatten gelegen, met de waterbaan gespeeld, op de Wii gespeeld, op de trampoline gesprongen, ... Maar 90 procent van de dingen die ze gedaan hebben, heb ik in gang gestoken of heb ik aan mee gedaan.

En vandaag is het weer van dat... Deze morgen op de Wii en naar de winkel. Eten. En dan begint het. Het is saai, ik verveel mij. En nee, van mij mogen ze niet de hele dag op de Wii en achter de tv. Wat kunnen we doen? We hebben niets. Plasticine buiten gezet. Goed voor een half uur. Lakens gegeven om kampen te bouwen. Goed voor een kwartier. Papier, stickers, stiften en potloden. Goed voor een half uur. Waterballonnen. Goed voor drie minuten. Zwembad tussen door telkens goed voor twee minuten. Zelf ijsjes versieren en opeten. Goed voor tien minuten en één boze jongen die dat niet lust. Koud water en plastiek bekers om een winkeltje te openen. Goed voor dertig seconden.

Hebben andere mama's dat ook? Willen de kinderen overal zoveel afwisseling zo snel na elkaar? Ik ben een dag bezig en heb mijn badkamer afgewassen en mijn keuken afgewassen. Aan de vloer durf ik niet te beginnen. Dat is voor als ze in hun bed liggen. Verder stof af doen zal nog wel lukken. Maar of ik het klaar zal krijgen voor Wim thuis komt. Duimen maar!

Morgen staat iets leuks op het programma waar ze hopelijk niet van zullen zeggen dat het saai is en dat ze zich vervelen.

1 opmerking:

evelyne zei

Ewel, hier is dat ook van datte.
Jasper hangt maar wat rond als hij thuis is. Hij speelt nooit alleen.
En nochthans in de Sloeber , (waar hij supergraag naar toe gaat) speelt hij constant. (daar is ook geen tv of geen computer waar ze op mogen overdag) Laat ze eens 1of 2 namiddagen naar de sloeber gaan en je zult massa's werk kunnen doen. En de kinderen zullen zich goed amuseren;