woensdag 7 juli 2010

Herschikken van meubels.

Ja, de afgelopen week was dat één van mijn hoofdbezigheden... Meubels herschikken.
Andere zetels in de living. Extra materiaal voor de spelhoek van de jongens. Wat extra beeldjes.

Willem kreeg een nieuwe (oude) slaapkamer ter beschikking. Wout ook. En nee, een slaapkamer moeten we daarvoor niet laten verdwijnen, maar op hun kamers staan natuurlijk wel een beetje meubels. Dus gaat het in stukjes en beetjes. Een bed weg. Eigenlijk een bed dat we al eens naar het containerpark wilden brengen maar dat onze buurman had opgelapt om ons een plezier te doen (maar waar ik haast niet durfde op te gaan zitten omdat het niet stabiel stond, maar waar Jelle wel in sliep). Een bed van Willem naar Jelle. Een mooi, goed, eenvoudig eenpersoonsbed. Mijn bed van toen ik thuis woonde. Een ander bed op Willems kamer. Een kleine kast op Willems kamer. Twee nachtkastjes op Willems kamer. Een kleerkast op Willems kamer. Meubels herschikken want wat we in gedachten hadden, blijkt niet goed te werken.Kasten vullen, kasten legen. Boekenrek legen, want geen plaats meer voor op Willems kamer. Maar kan wel in de speelkamer en is groter dan dat kleine rek van de speelkamer. Boekenkast afbreken. Boekenkast weer opbouwen. Kleine rek legen, boekenkast vullen. Kleine rek bij Jelle zijn deur zetten (want Jelle slaapt ondertussen al), want Jelle heeft geen kleerkasten en zijn kleren liggen voorlopig in een boekenkast die eigenlijk te vol ligt en dus kan het kleine rek daar dienen om zijn kleren wat fatsoenlijker in zijn kamer te leggen.

En in de loop van de komende week doen we dit nog eens over. Wout zijn bed gaan naar Jurre. Wout krijgt een volledige slaapkamer. Jurre zijn bed is het sparen niet meer waard, denk ik. Al ben ik dan weer de Verbeke die het niet op het containerpark zal kunnen gooien als het me ook nog maar een beetje herbruikbaar lijkt.

Geen opmerkingen: