maandag 30 augustus 2010

Rustig, druk weekend.

Dit weekend was er geen van veel moeten... maar rustig thuis zitten was geen optie. Voor mij toch niet. Zaterdagvoormiddag zijn Wout en ik de inschrijving gaan regelen in de turnclub voor Wout, Jurre en Jelle. Woensdag beginnen ze er weer aan. En dan zijn we picknick gaan halen. Terug thuis hebben we broodjes gesmeerd. Voor papa, om mee te nemen naar zijn volleybaltornooi in Brugge (2 gewonnen, 1 verloren) en voor de jongens en mij om mee te nemen naar Plopsaland. Tegen half twaalf waren we in Plopsaland. Het was druk, maar dan gaan we eigenlijk niet vaak in rijen gaan staan. Dan doen we de 'andere' dingen. Ik heb op de waterfietsen gezeten met mijn vier jongens. En ze hebben veel gespeeld op de verschillende speeltuinen. Het was half acht toen we weer thuis waren. Later dan papa zelfs! Alle vijf doodmoe, maar het was heel leuk geweest.
Zondag hetzelfde verhaal een beetje. Maar dan zijn we het grootste deel van de dag met zijn zessen samen geweest. Naar Oostende. Gaan uitwaaien aan zee. De jongens hadden shorts aan en weenden als we op het zand gingen lopen. Het waaide zo hard dat het zand keihard tegen hun benen waaide en blijkbaar deed dat zoveel pijn dat ze ervan weenden. En het strand waar het normaal minder waait was verboden terrein omdat ze er gaan werken. Ze hebben reuzenbellen mogen blazen in die gallerij dicht bij het thermae palace. En ze hebben wat gespeeld op het speeltuintje bij de bibliotheek. En ze hebben mogen lopen en ravotten. En uitwaaien.
Na zo'n 'kinderweekend' zullen ze wel klaar zijn om vol goede moed aan een nieuw schooljaar te starten, denk ik.

Geen opmerkingen: