donderdag 23 december 2010

De laatste ronde.

Gisteren stond ik fruit te snijden. Maar ik was alleen. Dus ik dacht Cindy te bellen omdat haar ventje niet moet werken en omdat ze niet ver woont. Maar Cindy neemt niet op. Veronique komt toe en we snijden verder met twee fruit.
Ik kom naar huis, mijn gsm gaat. Het is Cindy. Dat haar gsm nog op stil stond. Dat haar ventje rond de omgekantelde vrachtwagen draait. En dat haar nichtje te ziek is om mee te gaan naar Clouseau en dat ze zal proberen om iemand te vinden om de kaart toch nog te kunnen gebruiken.
In een opwelling vraag ik haar of ze dat zou zien zitten dat ik mee ga.
Geen probleem voor Cindy, maar wel een ander probleem. Ze willen om vier uur vertrekken om er zeker op tijd te geraken.
Ik reageer niet vaak impulsief. Had ik twee minuten nagedacht dan had ik het zeker niet gedaan. Hoe los je dat op? De kinderen? Wim zijn training?
Maar tja, Clouseau stond al zo lang op mijn verlanglijstje...
Mijn ventje gebeld, die zou terugbellen.
Even later belt hij terug. Dat we de volgende dag vroeg zullen moeten opstaan, maar dat het geregeld is.
Teruggebeld naar Cindy en laten weten dat ik kon.
De rest van de dag net zoals altijd rond gereden van hot naar her. Toen ik om tien voor vier eindelijk onder de douche kon, stond Cindy al aan de deur. Geen douche dus.
Weinig file, wel glad, maar vrij vlot in Antwerpen geraakt.
En dan nog even wachten.
Maar dan!
Ik ben voorzichtig beginnen mee doen, mee zingen. Maar op het einde was ik echt helemaal mee! Ik heb gezongen als was ik weer 14. Ik heb gezwaaid, gebruld, geroepen, gedanst! Ik heb GENOTEN! Echt!
Op de terugweg de hele tijd getaterd en gekwebbeld en dus klaar wakker toen ik thuis was.
Om half twee in mijn bed.
Maar zoals Wim beloofd had, ging de wekker af om half zes.
Mijn ventje moest er dus vroeg uit.
En mijn vader zei: een kermis is een geseling waard, dus is de enige goede reactie mee opstaan met mijn ventje. Want zonder hem, was het niet gelukt.

2 opmerkingen:

k@t zei

Tof, tof! (y)
Af en toe eens aan jezelf denken Sofie, zó belangrijk en wees gerust, iedereen zal daar baat bij hebben hoor!

ki en co zei

superleuk!!
Ik ben blij dat je impulsief reageerde!!