dinsdag 4 januari 2011

Windpokken.

Ze zaten op school. Die windpokken. De drie grote hadden ze al gehad. Maar nu heeft Jelle ze dus. Zo erg als Wout in den tijd (alsof het al eeuwen geleden is). Het valt mee in zijn gezicht, maar zijn rug en buik staan vol! Het allereerst bubbeltje zag ik vorige week donderdag. Maar ik twijfelde. Eén bubbeltje wil niet zo veel zeggen. Maar vrijdagavond wist ik het zeker. Achter zijn oren was er geen twijfelen meer aan. En er bleven bubbeltjes bij komen. Zaterdag nieuwe, zondag nieuwe, maandag nieuwe. En dus vandaag nog nieuwe. En er zitten joekels tussen. Tot gisteren had ik de indruk dat hij er zelf niet zo heel veel last van had, al vindt hij een mama die stipjes zet echt niet leuk. Maar gisteren heeft hij mij niet los gelaten. Hij leek wel aan mij gekleefd. En door het niet in form zijn was hij hangerig, krieperig, zeurderig,.... Maar ja, een kleine jongen die ziek is, kan dat niet zo goed plaatsen. Vandaag lijkt hij beter in form. Maar die stipjes mogen dus stoppen met komen! Vier dagen hadden ze mij gezegd. Van donderdag tot en met dinsdag is al meer dan vier dagen! Morgen is het Jurre zijn verjaardagsfeestje, dus duimen maar dat hij dan al beter in zijn vel zit.

Geen opmerkingen: