dinsdag 22 februari 2011

De 'ziek zijn'-week.

Vorige week zaterdagnacht begon het. Jurre moest overgeven. Twee keer. Eén keer in de gang en één keer in de emmer. Maar omdat ik niet de kans wou nemen dat hij zou overgeven in zijn bed, liet ik hem in de zetel slapen, met mij er bij (al kwam van slapen voor mij niet veel in huis met zo'n snurkertje bij mij).
Dinsdag was ik dan zelf zo mottig als wat.
Donderdag na school gaf Wout over in mijn auto. Stoppen, auto fatsoeneren, Wout fatsoeneren en naar huis. Thuis de auto uitkuisen, Wout in de douche en in de zetel. Kijken voor Willems huiswerk en ondertussen: Jelle die overgeeft in de living. Jelle in de douche, Jelle in de zetel. Wasmachine in gang steken. En ondertussen: Jelle die weer overgeeft in de living, maar niet goed begrijpt wat er gebeurt en dus maar blijft rondlopen. Dus mijn zetels, mijn kast, mijn vloer, ... ja, alles zat onder.
Vrijdag en zaterdag was het dan aan Wim.
En zaterdagnacht begon Willem. Eerst in zijn bed en dan de rest van de nacht in de zetel laten liggen en keurig in de emmer. Maar mama er naast op de grond geslapen, want dat zieke ventje laat je toch niet alleen slapen. Tot zaterdag in de late namiddag gaf Willem over. Hij is er het meest ziek van geweest.

Maar nu zijn we er weer allemaal door... Alhoewel... Toen ik gisteren Jelle in bed wou leggen, ben ik weggegleden. Pardoes op mijn achterste. En dus loop ik nu rond met een pijnlijke rug. Het is precies gestegen van mijn staartbeen naar mijn onderrug. Maar met wat tijd geneest dat wel.

Geen opmerkingen: