dinsdag 28 juni 2011

Sportdag (met aanvulling).

Vandaag hebben mijn grote jongens sportdag. Wout blijft eerst op school, maar moet zijn fiets mee hebben. Daarna brengen mama's hen naar het zwembad. Willem fietst naar het eiland De Balokken en zal daar spelletjes doen. Voor allebei is mooi weer dus wel een beetje heel erg bepalend voor de dag. Duimen maar dat die hagel weg blijft tot na vier uur.

Deze ochtend dus een eerste hevige regenbui. Met een bliksem en wat gedonder. Maar dan weer droog. Dus om vijf voor acht zijn we naar school beginnen fietsen. Het was vijf na half negen tegen dat we op school waren. Jurre bepaalde het tempo en dat lag net iets te laag. Nu ja, ze waren nog niet weg.

Wout is dan te voet vertrokken naar het speelplein van Kruiseke om er te ravotten. Willem vertrok met de fiets. Nog geen honderd meter verder stond de hele groep al weer stil. Een afgevallen fietsketting.

Het heeft me wel deugd gedaan dat ochtendlijk fietstochtje naar Kruiseke. Straks moet ik mijn fiets op een boerderij in Kruiseke gaan zetten, mijn twee jongste gaan halen om te eten, vroeger terug naar school keren, Wouts klas naar het zwembad brengen, Willem ophalen op de Balokken en vanaf de boerderij mee fietsen tot op school. En ik denk dat ik aan Wim zal moeten vragen om deze avond mijn auto even terug op te halen.

Geen opmerkingen: