maandag 29 augustus 2011

Een dag vol herinneringen...


Gisteren ging ik naar het zandsculpturenfestival in Blankenberge. Met gewonnen kaarten. Net zoals drie jaar geleden (niet dag op dag).
Gisteren liep ik in de duinen van Blankenberge. Net als drie jaar geleden.
Ik zag de gocartpiste, de pier, het gebouw in zee.
Drie jaar geleden viel ik uit de lucht dat dat er stond.
En toen hebben ze gelachen. Vonden ze het grappig dat ik daar zo verwonderd over kon zijn.
Ik liep terug in een dag die was geweest.
Alleen waren ze er deze keer niet bij. Deze keer toonde ik het aan Wim. En de grote jongens herinnerden zich dat ze er ooit geweest waren. Voor Jelle en Jurre was alles nieuw, al waren ze drie jaar geleden wel mee.

Normaal moest gisteren het laatste feestje van de grote vakantie zijn. In de tuin van het vertrouwde huis. Het lijkt misschien een vreemd alternatief voor veel mensen, maar dit was voor mij de juiste manier om mijn mama te laten weten dat ik aan haar verjaardag gedacht heb. Ik heb mijn jongens getoond wat zij mij heeft getoond. Drie jaar geleden was het een leuke dag. Gisteren was het een leuke dag.

Geen opmerkingen: