vrijdag 28 oktober 2011

Drie spoken klaar voor halloween.






We gaan op halloweentocht.
En ik had drie jongens die spook wilden zijn.
Maar we hebben geen spokenpakken.
Wel twee oude lakens.
Dank zij de tip van Marleen om het tweedelig te maken,
is het dit praktische (hoop ik toch) pak geworden.
Een kleed met riempjes om te knopen.
Zo kunnen ze hun armen gebruiken.
En een aparte kap zodat ze kunnen eten en drinken.
En de kap af doen als ze het beu zijn.
Bovendien komt het niet tot op de grond zodat het tegen een boswandeling kan.

Onder het naaien heb ik geleerd hoe ik een spoel moet vullen.
En ondertussen kan ik weer een beetje rechter stikken.

2 opmerkingen:

Marina zei

Wat een leuke spookjes, ik zou best bang zijn in het donker, maar deze zijn zo schattig!
Als je voor volgend jaar het naaien al wat onder de knie hebt, bij Made vind je fantastische vleermuiscapes, in plaats van de capjes kan je ook een vleermuismasker sminken, want waarschijlijk komen de halloweentochten toch jaarlijks terug eens ze de smaak te pakken hebben.

de Libbrechts zei

Dank je voor de tip! Ik ga zeker eens op zoek. Als ik Made google kom ik op een Engelse site met tutorials. Een cape heb ik nog niet meteen gevonden, maar ik ga de site eens met meer tijd op mijn gemak bekijken.