dinsdag 25 oktober 2011

Het balletjesproject.

Ja, als ik iets gedacht heb... dan moet het er van komen. Lukt het niet, dan smijt ik het daar, maar dit was niet onhaalbaar. 

Van oma kreeg ik wol en nylonkousen. Breinaalden van mijn mama uit de kast gehaald.

Eerst moeten zoeken hoe je nu alweer een breiwerk opzet. Het is jaren geleden dat ik nog gebreid heb. En breien, tot daar aan toe. Maar hoe start je er weer aan?

Op youtube vind je gelukkig filmpjes allerhande en dus ook eentje over het opzetten van een breiwerk. Al moet ik toegeven dat ik toch even heb moeten zoeken (met het bijhorende gevloek).

Het breien viel dan wel mee. Zelfs het veranderen van de kleuren.

En dan werd het weer zoeken om dat te stoppen. De jongens lagen in een deuk toen ze zagen dat ik als voorstel kreeg om op seniorennet te gaan kijken. Maar ook hiervan vond ik weer een filmpje.

Het rijgen heb ik moeten doen met een kleine veiligheidsspeld, want ik heb geen naald met een oog dat groot genoeg is om een breidraad er door te krijgen. Maar dat is dus ook gelukt. En ook het dichtnaaien aan de zijkant moest ik dus doen met die veiligheidsspeld.

En dit is dan het resultaat:



1 opmerking:

Marina zei

Knap dat je dat in elkaar krijgt, zou ik echt niet zien zitten, dat lijkt me niet snel genoeg te gaan.