vrijdag 6 januari 2012

Koning Wout.

Elk jaar weer hetzelfde. Heel enthousiast zorg ik voor een driekoningentaart en vanaf dat moment is mijnen oudsten één brokje zenuwen. Hij zou het liefst in de taart kruipen terwijl je die snijdt! Twee jongens die zeggen dat ze die taart niet lusten, maar dat ze wel een stukje willen. De oudste die hypernerveus zijn stukje taart op eet. De jongste die heel rustig zit te genieten van zijn stukje taart. Dit jaar hadden ze bij de bakker alleen nog kleine taartjes, dus elk een stukje was genoeg om het beeldje te vinden (ja, ik heb het al meegemaakt dat ze allemaal een tweede stuk taart moesten op eten vooraleer het stenen popje te voorschijn kwam). En Jelle riep wel al tien minuten dat hij de koning was omdat hij de kroon gemaakt had, maar toch was het Wout die ineens heel luid 'au!' riep. Dus vandaag is het koning Wout.

En bij mij is wel wat ergernis. Op het stenen popje staat alleen een Franse tekst die ik dus moet vertalen voor mijn koning van de dag. 

Geen opmerkingen: