dinsdag 14 februari 2012

Wat ze allemaal uit hun botten slaan...

Jelle komt naar me toe met een thermometer voor in een kamer, maar hij heeft hem onder zijn arm gestopt.
Ik zeg hem dat dat niet zo hoort want dat dat een thermometer is om te zien hoe warm een kamer is.
Hij reageert: 'Mijn kamer is een beetje ziekjes, mag de thermometer naar mijn kamer?'

We vragen aan Jelle of de dokter langs geweest is op school en wat hij heeft moeten doen. Hij reageert: 'We moesten ons meten, ons wegen en dan spelen met de piratenbrilletjes.'

Willem moet elke dag tien minuten luidop lezen voor school. Hij leest zijn eigen boeken niet graag luid en ik kan daar wel in komen omdat ik mijn eigen boeken ook liever niet luidop zit te lezen. Dus hebben we besloten dat hij 's avonds een verhaaltje leest voor één van de jongere broers als die gaan slapen. Een pure win win situatie, dachten we, want de jonge broers krijgen graag een verhaaltje te horen, de grote broer is dan in orde voor school met zijn luidop lezen. Gisteren zeggen we dat Willem mag lezen voor Jelle, een half uur later gaat Jurre slapen en om de één of andere reden vraag ik niet aan Wout om hem voor te lezen, maar weer aan Willem. Zijn reactie: 'Dan doe ik wel overminuten!'