dinsdag 3 juli 2012

De achillespees.

Ik denk dat ik de dokter bijna een hartstilstand bezorgd heb, maar ik kreeg goed nieuws.
De genezing gaat heel, heel goed. Ik kan al meer bewegen dan hij verwacht had (trainen loont, maar dat weet elke sporter) en ik kan ook al meer kracht zetten dan hij gedacht had, maar ik mag het nog niet doen. Ik moet het tijd geven om het te laten aansterken. Wat mag wel? Straks komen ze nog langs met een 'bot' waardoor ik zou kunnen staan en waarmee ik voorzichtig mag proberen te stappen!!! Ik vind dat al heel wat. En ik mag zwemmen. Crawl, maar daar straft hij mij niet echt mee. En vooral op mijn armen, maar sinds Leuven zwem ik 2-tact, dus ook dat is geen probleem. 
Autorijden is dan weer iets anders... Normaal niet tot eind augustus, maar als ik flink train in het zwemmen zal ik waarschijnlijk niet veel kine nodig hebben en kan ik het niet in auto mogen rijden waarschijnlijk met een week of twee inkorten. Ik moet dus op doktersbevel sporten! Heel egoïstisch elke dag eisen dat ik in het zwembad kan baantjes trekken ;-). 

Kan je je voorstellen dat ik de dokter vandaag graag zag?

Of de dokter mij graag zag, is iets anders. Hij heeft waarschijnlijk twintig keer gezegd dat ik nog rustig moet zijn, dat ik nog geen kracht mag zetten, dat ik geen schoolslag mag zwemmen, dat ik voorzichtig een beetje kan proberen te stappen, ....

Ondertussen heb ik de 'bot' dus... Serieus weer figuurlijk met mijn voetjes op de grond gezet. Niet letterlijk. Ik had het eerste niet verwacht, het tweede wel.

Volgens die technieker moest ik gewoon durven stappen. Ik sta recht en doe een stapje... Ewel, ik heb het de laatste maand al een paar keer gezegd: ik zeg geen ai, maar ik val flauw. En flauw ben ik gevallen. Ik kon hem niet rap genoeg de deur uit krijgen, want ik voelde het komen. En eens de meneer buiten, mama tegen de grond...  Ik ga dus voor mijn volgende stapje toch even steun zoeken bij mijn ventje. En hopen dat het snel toch beter gaat, dat stappen!

1 opmerking:

Miss Creatuurtje zei

Courage! Dat klinkt al helemaal niet zo slecht hé