woensdag 8 augustus 2012

Kabbelende vakantie.

Veel nieuws komt hier niet bij... Met vier mannen in huis is er precies niet veel ruimte voor mij om met iets bezig te zijn van mezelf. Ik vraag me soms af hoe die andere mama's daar wel in slagen! Terwijl zij spelen ben ik bezig met wat moet (strijken, eten maken, wassen, opruimen, ...) en als ze niet spelen zijn ze mee met mij om inkopen te doen of moetjes op verplaatsing (boeken weer uitgelezen dus we moeten naar de bib, daar is iemand jarig dus moeten we om een cadeautje, ...).

Wat we deze week wel al gedaan hebben zijn speelafspraakjes. Maandag en dinsdag gingen we spelen bij vriendjes (en dan hebben de mama's een gezellige namiddag samen), donderdag en vrijdag hebben we logeetjes (dan hebben we hier twee dagen zes jongens in plaats van vier) en donderdag komt er nog een mama 'spelen' met haar vijf kindjes mee. Dus druk wordt het hier deze week wel. Ik heb deze week dus best wel al wat cake gebakken (ik wil niet op speeldate met lege handen!) en morgen gaan we hier voor pannenkoeken (denk ik). 

In mijn agenda staan wel een aantal dingen die ik voor mezelf zou moeten doen, maar de tijd en energie vinden is een ander paar mouwen! Hoe doen al die supermama's dat om naast de zorg van de kinderen, het huishouden, werken, ... nog duizend dingen genaaid en gehaakt en geknutseld te krijgen? 

Eén dingen weet ik wel heel zeker: ik hou van de tijd dat ik de jongens rond mij heb! Wees er nu al maar zeker van dat ik dat lege huis niet leuk vindt op 3 september! 

3 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Mijn kinderen zijn echte buitenspeelkinderen, altijd op pad en in de weer. Werken doe ik nu even niet (ben weer zoekende), dus er is tussen de bedrijven door wel tijd om achter de naaimachine te kruipen :-)

Lief en Mooi zei

Ik ben precies als jij! Hier gaan ze over 1,5 week alweer naar school, moet er niet aan denken, tis zo gezellig met de kinderen om me heen...leuk dat je meedoet aan mijn pay it forward. Als je me je adres stuurt, dan kun je over een poosje iets leuks verwachten:-)

Marina zei

Ik hou ook van de drukte van kinderen rond mij, en als ze groot zijn vragen ze op een andere manier aandacht, wat ik wel doe is 'me-time' inbouwen, en dat is meestal 's avonds als ze naar de training zijn, eens ze de deur uit zijn, is het rustig in huis en in plaats van TV kijken ga ik nog wat naaien, of veel kaarsjes aan, een leeslamp en een goed boek. Daaarna kan je er weer tegen. Het is dus altijd een beetje wikken en wegen en je 'me- time' ook wat bewaken.