vrijdag 24 augustus 2012

Uit met Vlieg: Broelmuseum Kortrijk.

Met mijn zus en de kinderen dus richting Kortrijk vandaag....
Ik had me nog nooit aan het Broelmuseum gewaagd omdat dat een kunstmuseum is.
En eigenlijk moet ik mijzelf daarin gelijk geven.
Het is geen museum voor mijn mannen.
Ze zijn niet rustig genoeg en kunst is niet hun ding (ook niet het mijne dus van wie zouden ze het hebben?).
Maar de schattenjacht zit wel goed in elkaar. 
Mijn twee grootste dreven het tempo op en moesten we temperen voor de kleinste. 
En ze liepen door het museum want ze zagen een foto in het boekje en wisten in welke zaal ze moesten zijn. 
Ze keken dus eigenlijk naar veel meer details dan wij.
Maar ik denk dat de mensen van het museum de jongens te druk vonden. Te druk en te luid. Enthousiast zou je het kunnen noemen. Maar misschien was het te.
Want ze gingen op in het zoeken naar de diamant, niet in de kunst.

Maar ze vonden het wel heel leuk. Twee jongens vonden dit leuker dan In Flanders Fields. Alle vier zijn ze super blij met hun diamant. Alle vier hopen ze dat ze nog een prijs winnen van Vlieg. En alle vier zijn ze blij met hun vergrootglas. We waren nog maar net thuis of de zoekboeken werden uitgehaald en bestudeerd met de nieuwe vergrootglazen!

Dus al bij al een geslaagde namiddag. Niets gebroken in het museum, de rust is er nu terug gekeerd voor het geval je ook eens wil gaan kijken en mijn mannen zijn blij en tevreden!

2 opmerkingen:

Miek zei

Een geslaagde dag met kinderen die enthousiast zijn. Beter kan niet :)

Miss Creatuurtje zei

Bedankt voor de tip, misschien maak ik daar deze laatste vakantieweek nog wel gebruik van!