dinsdag 25 september 2012

En wat heb ik gisteren geleerd?

Gisteren moest ik het patroon van mijn tas overtekenen.
We moesten stof gaan halen, maar ik ben er heen gegaan met 'restjes' en dus kon ik het patroon niet tekenen zoals de rest, maar hebben we wat moeten schuiven en doen. Kettingdraden en zo, daar kon ik niet echt geen rekening mee houden want dan kreeg ik het niet uit mijn lapjes stof. 
Maar de patroondelen zijn getekend en geknipt. Tot zo ver had ik wel al eens gedaan. Al is het nu met echt patroonpapier en dat had ik nog nooit gedaan. En er staan symbolen op voor stofvouwen en draadrichting.
Maar wat was nieuw? Lijnen die op het patroon staan moeten nu met de hand door papier en al genaaid worden om dan weer los te knippen zodat je de lijn ziet op je stof.

Moet ik het zeggen dat mijn eerste gele 'lijn' in een hoek van 10 graden loopt ten opzichte van de streepjes in mijn stof? Geen idee of dat goed komt, maar volgens de 'juf' moet ik mij daar geen zorgen over maken.

3 opmerkingen:

Carlak en Marte zei

Zo echte naailes, awel dat schrikt mij af sé, dat lijkt me allemaal zo ingewikkeld.
Proficiat aan de jongens voor al de goalen!
Liefs,CarlaK

Zaanse Zolder zei

Het komt helemaal goed !

Moos zei

Stoer hoor naaien leren :-)

Dat staat ook nog op mijn to-do-lijstje hihihihi